Wczytuję dane...

iPhone – w czym tkwi jego fenomen?

iPhone – w czym tkwi jego fenomen?

Czy wiesz, że produkty iPhone najpierw są testowane przez dzieci? Twórcy nadgryzionego jabłuszka uznali bowiem, że urządzenia muszą być bardzo proste w obsłudze, ale jednocześnie funkcjonalne i to pod każdym względem. iPhone to marka, która od dziesiątek lat zostawia daleko w tyle konkurencję, ale nie tylko ze względu na łatwą i nieskomplikowaną obsługę. Za co jeszcze użytkownicy kochają nadgryzione jabłuszko?

 

Marka, którą rozpoznają nawet trzylatki?

 

Tak! Podobnie jest z wielkim M na trasie, na widok którego dziecku śmieją się zaraz oczy. Siła marki i reklamy? Bez wątpienia też, ale również właściwego przekazu. iPhone jest rzeczywiście bardzo intuitywnym sprzętem. Dzieci szybko odnajdują to, co sprawia im radość. Kamerę do robienia zdjęć, aplikację z grami, a rodzice doceniają tutaj wytrzymałość sprzętu. Trzeba bowiem dodać, że w małych rączkach telefon czy iPad przechodzi najbardziej ekstremalne i trudne testy. Nadgryzione jabłuszko małym dzieci kojarzy się z grami, miejscem, gdzie tata włączy bajkę albo gdzie usłyszy kochany głos babci. I jakkolwiek by na to nie patrzeć, to trzeba przyznać, że inne marki już nie wzbudzają aż takiego zainteresowania.

 

Masz Apple, to jesteś kreatywny i oryginalny?

 

Tak w skrócie prezentuje się filozofia i wykładnia marketingowa Steve’a Jobsa, zgodnie z którą do dziś uważa się, że nadgryzione jabłuszko jest marką elitarnego sprzętu, wybieranego przez ludzi wolnych, kreatywnych i niezwykle oryginalnych. Nie bez znaczenia jest tutaj również sama cena. Nawet starsze modele, oferowane na rynku wtórnym, nieznacznie tracą na swojej wartości. Wysoka cena ma sugerować także wysoką jakość i ma być wyróżnikiem dla właściciela. I to rzeczywiście jest fenomen, że produkty, które cieszą się dużym zainteresowaniem i są użytkowane przez wiele osób, nadal kojarzą się z czymś prestiżowym i elitarnym.

 

Apple – częsty bohater filmów i seriali

 

Umiejętne lokowanie produktów potrafi wywiercić niezłą dziurę w głowie niemal każdego widza. O ile bowiem reklama drażni i powoduje, że pilot szybko idzie w ruch, o tyle nowoczesny iPhone w dłoni ulubionego bohatera z pewnością spełnia swoją rolę. Żadna inna marka nie pojawiła się tak często w serialach i firmach, jak właśnie Apple. Dzięki temu jabłuszko jest więc nie tylko synonimem luksusu, ale również modnego trendu i nowoczesnej technologii.

 

Nowoczesny, ale też bezawaryjny i wytrzymały?

 

Projektanci marki Apple myślą dosłownie o wszystkim. O łatwej obsłudze, wytrzymałym sprzęcie i przyjaznym serwisie, jeśli zdarzy się jakaś awaria. To również sprawia, że konsumenci wolą dołożyć kilka złotych do swojego telefonu czy laptopa, by potem nie przepłacać na awariach albo z nerwów nie rzucać o ścianę wadliwym sprzętem. Co jeszcze przekonuje na korzyść Apple, to kwestia bezpieczeństwa. Apple nie gromadzi i nie przechowuje danych osobowych, a dzięki temu, że wszystkie dane są szyfrowane, to system operacyjny iOS jest bardziej odporny na wszelkiego typu cyberataki.

 

iPhone zachwyca od pierwszego wejrzenia. Już samo pudełko zwiastuje bowiem coś wyjątkowego. Do tego sprawnie przeprowadzana kampania reklamowa przekonuje, że Apple nadal jest prekursorem w prowadzeniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Nic więc dziwnego, że Apple jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek i to niezmiennie od kilkudziesięciu już lat.